Nyt apotek i Brøndbyøster
DSC_1714.jpg
Borgmester Ib Terp (S) glædede sig over det nye apotek, da han indviede det mandag den 26. maj. Foto: Heiner Lützen Ank.
BRØNDBY Der var gylden saks, rød løber og travlhed indtil sidste øjeblik, da Brøndbyøster fik nyt apotek mandag den 26. maj

Syv-otte personer i hvide kitler står og kigger på en computerskærm. En mand viser dem, hvordan de skal betjene det nye kasseapparat. Han fortæller om varegrupper og koder. De nikker koncentreret. I et andet hjørne sætter et par mænd i blåt håndværkertøj lister på en hylde med små bøtter. En dame stiller flasker med parfume ind på lige rækker.
Klokken er 08.56 mandag den 26. maj, og om fire minutter åbner borgmester Ib Terp (S), det nye apotek i Brøndbyøster. Men inden da skal apoteker Flemming Strøm og hans personale lige have det sidste gjort færdig.

Det perfekte apotek
– Så. Nu er vi klar. En af mændene har rullet den røde løber ud og spærret indgangen med en rød snor.- Inden jeg klipper snoren over, vil jeg gerne have lov til at sig et par ord. Ib Terp ser ud over de cirka ti personer, der står udenfor butikken.
– Et godt apotek har gode ansatte og et godt udbud af varer. Et perfekt apotek har, udover det, perfekte bygninger og faciliteter, og det har I. Jeg er derfor glad for at kunne indvie det nye flotte apotek her i Brøndbyøster.
Det kittelklædte personale ser til, mens borgmesteren klipper den røde snor over og gør plads for de første kunder, der skal hente receptmedicin, købe vitaminer og have råd om, hvilken creme, de skal bruge.

Man lukker ikke bare
– Vi har haft meget travlt. Man kan ikke bare lige lukke et apotek, selvom man skal åbne et nyt. Derfor har vi skullet holde gang i det gamle, mens vi har gjort det nye klar. Personalet har virkelig leveret en fin indsats. Apoteker Flemming Strøm er en glad mand på førstedagen for det nye apotek i Brøndbyøster.

Fokuspunkter
Udover medarbejderens store indsats, er noget af det, der glæder Flemming Strøm, muligheden for at gennemtænke hele arbejdsgangen på apoteket:
– I forbindelse med det nye apotek har vi haft fokus på nogle bestemt ting: Det er for det første, at vi gerne vil være gode til at yde en uvildig rådgivning. For det andet at vi gerne vil være med til at højne sundheden her på Vestegnen. Og for det tredje så har vi fokus på ventetid. Korte ventetider betyder rigtig meget for kunderne, og det vil vi gerne imødekomme.
For at mindske ventetiden har Flemming Strøm investeret i forskellige former for teknik, der gerne skulle hjælpe:
– Vi har fået en sorteringsmaskine, der kan bringe medicinen fra baglokalet ud til salget i løbet af få sekunder. Og så har vi fået et kundenummersystem, der fungerer således, at hvis ventetiden bliver for lang, så bliver der kaldt mere personale frem til at hjælpe med betjeningen.

HLA

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Top