Fejl på Rejsekortet i 166’eren
IMG_4476.jpg
Rejsekortlæseren midt i bussen bør stå korrekt, men det er en god idé at holde øje med, at der står check ud. Foto: Jesper Ernst Henriksen
GLOSTRUP. Kørte du med 166’eren lørdag den 10. oktober, er risiko for, at du ikke her tjekket korrekt ud. Du er selv ansvarlig for at få rettet fejlen

Lørdag den 10. oktober kørte Annelise Andersen med 166’eren fra Glostrup Station omkring klokken 19 om aftenen. Da hun stod af i Rødovre, opdagede hun at der stod check ind på rejsekortlæseren i stedet for check ud.
– Jeg fik chaufføren til at rette det, men der var jo mange, der var stået af bussen før mig, siger hun.
Derfor henvendte hun sig til Movia for at gøre dem opmærksom på fejlen, så de kunne kontakte de kunder, der ikke havde checket ud, da de stod af bussen. Men det kan Movia ikke, siger områdechef for Kundecenter, Mogens Kjøller.
– Det er desværre ikke muligt at hjælpe alle passagerer med denne fejl på grund af persondataloven. Vi må kun foretage søgninger på kunden og kundens rejse og anvende de oplysninger, vi finder, med kundens accept, siger han.
– Det er et dårligt system. Det er urimeligt, at det er folks eget ansvar, mener Annelise Andersen.
Har man opdaget, at man ikke er blevet checket korrekt ud, skal man altså kontakte Movias kundecenter.

Hjælp til koncerter
Rejsekortlæseren bør stå korrekt under normale omstændigheder, siger Mogens Kjøller.
– Vores kunder skal naturligvis kunne regne med, at standerne ved midterdørene og bagdøren er checkud-standere, bortset fra bus 4A, der kører forsøg med indstigning midt i bussen. Derfor kan vi kun beklage, kundens oplevelse. Hvis en kunde skulle observere, at en stander står forkert, skal man, ligesom denne kunde, kontakte buschaufføren, der kan ændre standerne til for eksempel check-ud, siger han.
Han siger, at det er muligt at ændre standerne for at kunne få mange passagerer ind i bussen på en gang.
– Grunden til, at man kan ændre en check-ud stander til en check-in stander, er at chaufføren i nogle tilfælde skal have mange passagerer med ved samme stoppested. Det kan for eksempel være ved koncerter, arrangementer, en stor børnehave med videre, hvor det er hurtigere at lade passagererne stige ind ad midterdørene. I sådanne tilfælde kan chaufføren ændre check-ud- standeren til en check-in stander og skal efterfølgende ændre standeren til en checkud-stander igen, siger Mogens Kjøller.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Top