Problemer med det digitale
Vi ældre bliver anbefalet, at vi skal bruge Digitalpost. Men min erfaring er, at kommunen ikke er klar til det endnu. Jeg fik et ansøgningsskema til hjælpemiddel digitalt. Udfyldte det, sendte det digitalt og fik et autosvar om, at posten var modtaget og ville blive sendt videre rette sagsbehandler. Ventede 14 dage på svar uden […]

Vi ældre bliver anbefalet, at vi skal bruge Digitalpost.
Men min erfaring er, at kommunen ikke er klar til det endnu.
Jeg fik et ansøgningsskema til hjælpemiddel digitalt. Udfyldte det, sendte det digitalt og fik et autosvar om, at posten var modtaget og ville blive sendt videre rette sagsbehandler. Ventede 14 dage på svar uden resultat.
Jeg rykkede for svar per mail, og fik igen et auto­svar om, at jeg ville få svar. Dette fik jeg telefonisk. Mit ansøgning var ikke modtaget.
Jeg blev derfor bedt om ny ansøgning. Derfor udbad jeg om et besøg. Dette er nu bevilliget til den 8. december. Er det Borgerservice, må jeg konstatere, bedre kan de ikke i Brøndby Kommune.

Svar

Af Lise Hedegaard Larsen, Kommunikations- og Digitaliseringschef, Brøndby Kommune

Vi beklager, at dit ansøgningsskema ikke er kommet frem til os. Vi har undersøgt både Digital Post-systemet og mailsystemet, da man i sidstnævnte netop får et autosvar, som du skitserer, uden at kunne finde din henvendelse.
Vi har ikke tidligere stødt på problemer i systemet, men skal beklage, at din ansøgning er gået tabt.
Vi er glade for, at du den 5. november 2015 rykkede for et svar. Den 6. november 2015 blev du kontaktet af den relevante afdeling, hvor et besøg er aftalt, da du foretrak det fremfor at udfylde et nyt ansøgningsskema.
Vi er optaget af, at de digitale arbejdsgange, som vi er pålagt, foregår så gnidningsfrit som muligt. Det håber vi, du vil opleve fremover.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Top