Mandag 23. oktober 2017
Letbane med åbne øjne!
Af John Engelhardt (V) Borgmester Det er i virkeligheden blot en teknikalitet, at selve linjeføringen ikke er beskrevet grundigt i anlægsloven, som Folketinget skal vedtage. En anlægslov har primært til sigte at give grundlag for ekspropriationer og statslige bevillinger. Det er en misforståelse, at Allan Wright tror, at entreprenører har indflydelse på linjeføringen. Den bestemmes […]
Skrevet af John Engelhardt (V), Borgmester - 2. december 2015, 09:45:46

Af
John Engelhardt (V)
Borgmester

Det er i virkeligheden blot en teknikalitet, at selve linjeføringen ikke er beskrevet grundigt i anlægsloven, som Folketinget skal vedtage. En anlægslov har primært til sigte at give grundlag for ekspropriationer og statslige bevillinger. Det er en misforståelse, at Allan Wright tror, at entreprenører har indflydelse på linjeføringen. Den bestemmes af ejerne og ejerne alene, her staten, Region Hovedstaden og de involverede kommuner i fællesskab. Der er ikke forventninger om, at den nuværende fastlagte linjeføring ændres.
Ejerne har i fællesskab tilsluttet sig projektet med den beskrevne forventede økonomi, baseret på bl.a. passagertal. Disse tal er bygget på den til enhver tid gældende viden og én af mange forudsætninger har været en gennemførelse af den aftale, som et flertal i Folketinget tidligere er gået ind for, en aftale som involverer en renovering af Glostrup Station. Jeg tror personligt at en række budgetterede forudsætninger løbende kan blive ændret i takt med ny viden. Nogle forhold vil kunne påvirke passagertal i positiv retning, andre det modsatte. I øvrigt er ingen i projektet bundet til den endelige økonomi førend vi har åbnet buddene, når opgaven har været i offentlig licitation.

Print This Post Print This Post

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

LÆS AVISEN ONLINE
DAGENS MEST LÆSTE NYHEDER