Skoleelever havde fokus på trivsel
klassekammerater-fra-2e.jpg
Else, Pakeezah, Manahil og Lejla fra 2.E. er enige om, at en god dag i skolen er, når man er gode venner. Foto: Brøndby Kommune
BRØNDBY. Skolernes nationale trivselsdag blev markeret på skolerne i Brøndby den 4. marts

Ingen var i tvivl om, at der skete noget særligt i Brøndby på skolernes nationale trivselsdag, fredag den 4. marts.
Alene i indskolingen på Brøndby Strand Skole blev 500 balloner nemlig sendt til vejrs for at sætte fokus på vigtigheden af god trivsel og sammenhold.
Hele dagen arbejdede eleverne med trivsel. De yngste elever arbejdede med, hvordan man kan være gode venner, der hjælper hinanden, mens de større elever arbejdede med forskellige cases, der handler om at forebygge mobning og om at komme mobning til livs.
Men som Rikke Rubæk Jørgensen, viceskoleleder på Brøndby Strand Skole, også understregede i sin tale, så er det vigtigste ikke at trives i dag men hver dag. Så husk at passe på hinanden, sagde hun, inden alle elever fik hver sin ballon i hånden, som de på slaget halv tolv sendte til vejrs under stor jubel.
– Vi har valgt at involvere alle skolens elever i en række aktiviteter med fokus på trivsel i dagligdagen. Så når vi vælger at bruge hele skoledagen, så er det naturligvis fordi, vi ønsker at skabe bæredygtige og holdbare forandringer, der rækker ud over trivselsdagen, siger Rikke Rubæk Jørgensen.

En god dag
I 2. E. arbejdede eleverne med at lave hver sin planche under overskriften En god dag i skolen er, når jeg….
Hver elev skulle så tegne sig selv og skrive, hvad der er vigtigt for at have en god skoledag. Lejla havde blandt andet skrevet:
– En god dag i skolen er, når man leger godt sammen. En god dag i skolen er, når man ikke føler sig udenfor. En god dag i skolen er, når man ikke driller.
– Vi har arbejdet med at være gode kammerater og lege sammen og huske at sige ’hold op’ hvis nogle driller de andre. Vi skal hjælpe hinanden, fortalte de fire klassekammerater Else, Pakeezah, Manahil og Lejla fra 2. E.
Udover at sende balloner op samarbejdede klasserne også om at sætte trivselsblade på et stort trivselstræ. Tanken er, at træet skal klistres op på skolen og blive siddende, så trivselsarbejdet og det fælles værdisæt bliver synligt og lever videre – også efter trivselsdagen.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Top