Borgmesteren om folkeskolen
GLOSTRUP. Glostrup Skole går nu ind i sit fjerde skoleår, og resultaterne er ikke kommet op på det niveau, som John Engelhardt ønsker

Glem letbane og byudvikling i Glostrup, den vigtigste sag for John Engelhardt er at få en folkeskole i Glostrup, der giver de bedst mulige resultater.
– Det emne, som optager mig allermest, er folkeskolen. Det har det altid været, det er de unge mennesker, der er vores fremtid. Det udvalg, hvor jeg har været mest engageret, har været Børne- og Skoleudvalget, siger han.
Han ville gerne have set bedre resultater for Glostrup Skole noget hurtigere.
– Jeg har gennem mange år set problemstillinger, som ikke er løst. Masser af unge mennesker, som ikke har fået det ud af deres skolegang, som de burde have haft. Det synes jeg er ærgerligt. Men det er også en opgave, som man ikke kan løse alene og som tager 100 år og en madpakke. Det må jeg erkende. Det kan sagtens tage over ti år, fra man laver nogle tiltag, til man kan se det færdige resultat, siger han.
Han mener, at de tiltag, der er sat i gang er de rigtige, de har bare ikke virket endnu.
– Vi er på vej, men det går i min optik for langsomt. Resultaterne bliver bedre, men for hver gang det går for langsomt, så er der nogle børn, der ikke får det optimale ud af det.

Forskellige læringsformer
Et af de punkter, hvor udviklingen ikke går hurtigt nok for borgmesteren, er fokus på forskellige læringsstile.
– Jeg synes for eksempel ikke, at man udnytter den viden man har om, hvordan børn lærer optimalt. Børn lærer jo forskelligt. Se, høre, røre og gøre. Man har stadig en tendens til, at det er alle over en kam. Jeg har set eksempler på specialskoler og klasser, hvor man virkelig har udnyttet det. Hvor man kan bringe mennesker ufatteligt hurtigt fra A til B ved at være opmærksom på, hvordan de lærer. Der er en tendens til, at den måde, som den enkelte lærer ser verden på, kan have betydning for, hvordan de lærer ting videre.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Top