Kampen imod You(Not)See
DEBAT. Af Per Buch Larsen, Ved Lindelund 177, 2605 Brøndby

Den seneste afbrydelse af YouSees TV og bredbånd startede her om middagen i Lindehave grundejerforeningerne, Brøndbyøster den 10. november og varede hele 50 timer.
YouSee fortalte, at det var fast politik aldrig at informere om den egentlige årsag til den tekniske fejl.
Jeg kunne dog på YouSees Facebookside oplyse, at, da jeg var ude at gå med hunden om søndagen, den 12., gik jeg forbi vores lokale telefoncentral, hvor porten var åben, og indenfor var der parkeret hele to teknikervogne, hvilket ikke er normalt om søndagen. Da jeg i omtalte weekend ikke kunne se en eneste opgravning i området, jamen så måtte jeg selv gætte mig til, at der sikkert havde været en fejl på centralen.
Da YouSee har valgt at køre det her hemmelighedskræmmeri, så åbner de op for en Pandoras æske fyldt med god sladder og rygter. Fejlene i vores område er tilbagevendende, hvorfor jeg blot kan komme med et kvalificeret gæt, der lyder på, at det er noget udslidt udstyr, der volder YouSee problemer. Hvorfor kan man ellers ikke, når man lokaliserer fejlen, give et estimat på omfanget og ikke mindst, hvor længe fejlrettelsen vil vare.
Håndteringen af den seneste fejl tyder endnu en gang på, at YouSee mistede overblikket, og måske er én af årsagerne, at man savner tilstrækkeligt med kvalificerede teknikere?
Det er bemærkelsesværdigt, at YouSee på sin hjemmeside fjerner alle oplysninger om tidligere fejlmeldinger ét døgn efter fejlrettelsen, og jeg mener, at sådan var det ikke tidligere.
Derfor kan jeg desværre ikke længere dokumentere, hvornår vi har haft afbrydelser i løbet af det seneste år samt varigheden af disse, men jeg kan i hvert fald love for, at mange kunder her har mistet tålmodigheden. Desværre er vi små kunder overfor det kæmpe YouSee, men hvornår viser der sig her en konkurrent, for eksempel fibernet?

Svar:

Af
Jacob Mortensen,
Vicedirektør for tv, bredbånd og fastnet

Tak fordi du deler din oplevelse i forbindelse med kabelfejlen i Brøndbyøster den 10. november. Vi er altid ærgerlige over, at vores kunder mister forbindelsen til deres YouSee-produkter. Når det sker, er vi glade for at høre fra jer, fordi det hjælper os til at blive bedre til at rette fejl og informere om skader på vores netværk.
Jeg beklager, at du har fået indtryk af, at vi ikke vil dele årsagen til fejl. Det vil vi nemlig gerne, når vi er sikre på, hvad fejlen skyldes. Den 10. november kom en entreprenør ved en fejl til at grave et af vores kabler over. Det skete omkring kl. 13 i forbindelse med et igangværende byggeri på Bredager. Det er muligvis derfor, du ikke har set nye opgravninger i området. Denne type skader sker desværre fra tid til anden i forbindelse med byggerier, og vi gør altid vores yderste for at udskifte det defekte udstyr hurtigst muligt. Vi arbejdede på højtryk for at få udskiftet den pågældende kabeldel, og arbejdet var afsluttet igen kl. 8.40 om morgenen den 12. november. Når vi kigger tilbage over det seneste år, kan vi se, at vi har rettet fejl på bredbåndsforbindelsen i jeres område enkelte gange i foråret. Derudover har vi registreret to fejl henover sommeren, som begge udsprang af entreprenørarbejde i lighed med sagen fra Bredager.
Selvom det er ærgerligt med nedbrud, så håber jeg, at du generelt er godt tilfreds med dine produkter og med det underholdningsunivers, som vi i YouSee er stolte af at kunne levere.

1 kommentar om “Kampen imod You(Not)See”

  1. Per Buch Larsen siger:

    Det er i hvert fald allerførste gang, en fra YouSee’s direktørgang har gidet svare på vores klager. Indtil dette svar kom fra YouSee, har det hele vejen igennem været deres holdning aldrig at oplyse om årsagen til en afbrydelse.
    Det, der så kan undre, er, at fejlrettelsen skulle tage hele 50 timer, og årsagen hertil findes ikke i Jacob Mortensens svar.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Top