Kommunen bestemmer ikke alt i trafikken
DEBAT.

Tak, Dennis, for dine overvejelser og betragtninger i dit læserbrev den 24/4. Lige som du har Brøndby Kommune og jeg også fokus på at sikre en god og sikker afvikling af trafikken i Brøndby med tilgængelighed for alle.
Brøndby Kommune har nogle steder valgt at etablere hastighedsdæmpende foranstaltninger på gang- og cykelstier. Det er for at fremme trafiksikkerheden for de bløde trafikanter som cyklister, fodgængere og skolebørn – og sikre deres adfærd. Det kan reducere trafikflowet i byen lidt, men øger sikkerheden, hvilket er en balance kommunen løbende afvejer. Det kan godt ærgre mig, at det er nødvendigt med disse bomme, men der er desværre nogle trafikanter som ikke viser hensyn overfor andre.
Du skriver, at der er etableret en port ved enden af Brøndbyvænge. Porten er etableret på boligselskabets grund (Brøndbyernes Andelsboligforening), og vejene på boligselskabets grund er også private, herunder Brøndbyvænge. Derfor er det boligselskabet der er myndigheden i forhold til dette, og ikke Brøndby Kommune.
Tilsvarende er det Banedanmark, som ejer tunnelen ved Brøndbyøster Station, og mig bekendt ønsker de ikke, at der cykles igennem tunnellen. Kommunen arbejder løbende på at optimere lyskrydsene. Mange er blevet opdateret for at sikre det mest optimale og effektive trafikflow samtidig med at fremkommeligheden øges. Men vi kan ikke altid følge med væksten i biltrafikken, og alle fremskrivninger siger at trængslen står til at blive værre i fremtiden.
Dine tanker og forslag til fokusområder vil blive medtaget ved den kommende revidering af kommunens ”Trafikhandlingsplan”. Dog naturligvis kun i det omfang, det er noget kommunen har ansvar for.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Top