Danske Bank i Glostrup holder åbent for de mest nødvendige ekspeditioner
Per-DB-scaled.jpg
Per Fæster Jørgensen, filialdirektør Danske Bank i Glostrup.
SPONSORERET INDHOLD: Coronakrisen har lukket store dele af Danmark ned. I Danske Bank i Glostrup har man valgt at holde ekstraordinært åbent for de mest nødvendige ekspeditioner i afdelingen på Hovedvejen 109, men med særlige forholdsregler for at passe godt på både kunder og medarbejdere.

COVID-19 betyder, at de fleste af Danske Banks medarbejdere i øjeblikket arbejder hjemmefra og rådgiver kunderne via online- eller telefonmøder. Mange af bankens afdelinger er midlertidigt lukkede, men 12 afdelinger med kasseekspedition holder fortsat åbent. Det gælder Danske Banks afdeling på Hovedvejen 109 i Glostrup.

”Vi vil gerne hjælpe med de absolut mest nødvendige ekspeditioner i denne tid, men vi tager selvfølgelig vores forholdsregler. For eksempel lukker vi kun få kunder ind ad gangen og i det omfang, det er muligt, beder vi kunderne om at bruge vores digitale løsninger og vores pengeautomater”, siger Per Fæster Jørgensen, filialdirektør i Danske Bank i Glostrup.

Pres på ved lønningsdag
Per Fæster Jørgensen forventer, at der bliver særligt pres på afdelingen på Hovedvejen 109 omkring lønningsdag, hvor mange kunder normalt besøger afdelingen for at ordne deres bankforretninger. Med færre åbne filialer og få medarbejdere på arbejde, kan det godt sætte ekstra pres på afdelingen i Glostrup i denne usædvanlige tid. Derfor har banken også taget en række nye initiativer, der skal hjælpe de kunder, som plejer at bruge bankens kasse.

Blandt andet har Danske Bank åbnet op for, at kunder, der ikke er så digitale, kan ringe ind og overføre penge til for eksempel deres voksne børn, som også er kunde i banken, der så får mulighed for at hæve kontanter eller betale regninger.

”Vi forsøger på flere måder at hjælpe vores kunder ekstraordinært i denne tid. Vi ved, at mange plejer at komme i vores afdeling for at betale deres regning eller hæve kontanter omkring månedsskiftet, og det pres forsøger vi at imødekomme med nye løsninger”, siger Per Fæster Jørgensen og tilføjer:

“Men vi vil naturligvis opfordre de kunder, der kan, til at bruge vores digitale løsninger, så vi i den her usædvanlige tid kan fokusere på at hjælpe dem, der ikke har så let ved det digitale, samtidig med at vi passer på både vores kunder og medarbejdere”.

For de kunder, der har behov for at betale girokort, tilbyder Danske Bank også en kuvertløsning, hvor man får tilsendt kuverter af banken. Kuverten sendes retur til banken med girokortet i. Banken betaler portoen og sørger for, at regningen bliver betalt automatisk.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Top